1 Ekim 2015 Perşembe

Doluca Antik 2013
Boğazkere-Shiraz
Alkol Oranı: %15
Temmuz 2015

Eveeeet, gelelim son bir yıldır en favori şarabım olan Antik’e! Shiraz(özellikle Denizli yöresi bağları ürünü) ve Boğazkere üzümlerinden yapılan şaraplara özel ilgim var. Shiraz’ın tek üzüm(monosepaj) şarapları tatminkar ancak Boğazkere’nin bugüne kadar içtiklerimin ışığında kanaatim; tek takılmasını pek tavsiye etmiyorum.
Uzunca bir süre Doluca Antik’i raflarda görüp Shiraz-Boğazkere kupajını uygunsuz bulduğum için denememiş ancak merak etmiştim. Üç ay öncesine kadar fiyatı 19,50 TL olan Antik’i bir denedim ve o günden bu yana evden eksik etmedim.






8 ay meşe fıçılarda dinlenen Doluca Antik kadehte mora yakın koyu bordo renkte.
Burun oldukça tatminkar. Olgun böğürtlen, mentol ve tarçın kokularını meşe fıçıdan gelen kokular takip ediyor. Rahatsız edici hiçbir koku yok.

                                                
                                              

Damak burunla uyumlu böğürtlen, mentol, tarçın hatta karadut aromaları belirgin. Gövdeli, tanenli ve orta-uzun bitişli bir kırmızı şarap.

                                                

23,50 TL fiyatıyla aromatik ve güçlü şarapseverler için oldukça cazip.
Kebaplarımızla birlikte rakıya alternatif olacak en uygun şaraplardan biri olduğunu düşünüyorum. Izgara ve terbiyeli kırmızı etler, gravyer, eski kaşar, deri tulum ve olgun Mihaliç peyniri ile de uyumla içilebilir.


Keyifle, esen kalın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder