30 Eylül 2015 Çarşamba

Terra Shiraz 2012
Alkol Oranı: %14
Ağustos 2015

Mey grubunun Terra serisinin, 42 TL satış fiyatının kaliteye göre yüksek olduğunu düşünüyorum. O nedenle tercih etmiyorum. Migros’ta özel indirimle 26 TL fiyatla satıldığını görünce denemek istedim. Terra’nın Kalecik Karası’nın başarılı olduğunu duymuştum ancak elim gene Shiraz’a kaydı…





Ben antrikotu kalın ve kesinlikle dövülmemiş tercih ederim fakat marketlerin kasap reyonlarında incecik dilimleyip diziyorlar nedense ancak Migros kasap reyonunda dilimlenmemiş antrikot bulmak mümkün. Shiraz’ımın yanına kalın bir dilim de antrikot kestirdim.
Terra Shiraz kadehte koyu bordo renkte. Burunda zengin meyvemsilik, ahududu, olgun vişne önde ardından baharat ve hoş bir alkol kokusu alınıyor.

                                                 

Damak burunla uyumlu, olgun vişne, ahududu ve baharat aromaları dengeli bir şekilde alınıyor. Alkol tadı belirgin ancak bana göre rahatsız edici değil.
6 ay meşe fıçılarda dinlenmiş Terra Shiraz; orta gövdeli, orta bitişli, sıkı tanenli ve diri bir şarap. Ben antrikot ızgara ile uğraşırken 15-20 dakika havalanan ikinci kadehimde aromaların belirgenleştiğini fark ettim, içmeden karafa aktarıp en az 20 dakika havalandırmanızı tavsiye ederim.
Döküm tavada orta pişmiş antrikot, ızgara biber, domates ve fırında baharatlı patatesle mükemmel uyum sağladı.

                                               

Terra Shiraz 25 TL civarı fiyatla, baharatlı etler, kebaplar, terbiyeli dana şiş, ızgara antrikot gibi yemekler, eski kaşar, gravyer gibi peynirlerle tercih edilebilir.


Keyifle, esen kalın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder