19 Eylül 2015 Cumartesi

Melen Merlot 2013
Alkol Oranı: %14,5
Eylül 2015

Melen’in bu serisinin Migros harici bir yerde satıldığını görmedim galiba Carrefor’un Pamukkale Sava’sı gibi markete özel üretim.
Üç ay önce Migros’un meşhur Cuma indiriminde normal fiyatı 25 TL olan serinin fiyatını 18,30 TL olduğunu görünce denemek istemiştim. Cabernet Sauvignon, Shiraz, Tempranillo ve Öküzgözü’nü almış ancak hiçbirinden çok etkilenmemiştim.
Gene bir Cuma indiriminde aynı fiyatla Merlot’sunu denemek istedim.

 

Şişeyi açıp kadehe şarabı doldurdum ve dönüp peynir tabağı hazırlamaya giriştim, az sonra şaşırtıcı bir şekilde mutfağı nefis bir keçiboynuzu kokusu sardı.
Koltuğuma yerleşip, kadehimi sehpaya koydum ve daha önce ne Merlot ne de başka bir şaraptan hiç almadığım ama çok sevdiğim kokunun tadını çıkarttım.
Böylece yirmi dakika kadar havalanan Merlot, kadehte bordo renkte ve berraktı.
Burunda keçiboynuzu kokusundan eser yoktu, vişne, ahududu kokularını rahatsız etmeyen hoş bir alkol kokusu takip ediyordu. Ancak belirtmeliyim ki; %14,5 alkol oranı ve güçlü şarap benim için tercih sebebi, çoğu kimseye bu alkol oranı ve kokusu fazla gelebilir. Melen Merlot, burunda oldukça aromatik ve zengin bir şarap.
Damak, burnun gerisinde ancak gövdeli. Vişne ve ahududu tatları alınıyor. Orta-uzun bitişinde alkolün acımsı yakıcılığı ve tanenler hissediliyor. Asiditesi de oldukça diri.
Etiketinde meşe fıçıdan bahsedilmiş ancak ne kadar süre dinlendirildiği hakkında bir bilgi yok. Bence dinlenme yarım kalmış, biraz daha fazla dinlenmeye ihtiyacı varmış…
Güçlü, gövdeli, tanenli şarap seven biri olarak, bence Melen Merlot serinin denediğim en başarılı şarabı.

                                               
Kaşkaval, taze kaşar, koyun peyniri, ceviz ve bademden oluşan peynir tabağına uyum sağladı ancak çemensiz pastırma ve siyah zeytinli "bazlama bazlı" pizzaya biraz güçlü geldi. Güçlü bir eski kaşar, deri tulum peyniri, Mihaliç peyniri, yağlı kuzu pirzola, dana antrikotla mükemmel uyum sağlayacağını düşünüyorum.


Keyifle, esen kalın…





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder